Jeg ELSKER å jobbe i butikk! Tenk å ha en jobb der du møter mennesker hele tiden, du får muligheten til å utfolde deg kreativt og du lærer noe nytt hver dag.
I nyrenoverte og flotte Centrumsgården lyser butikken imot oss; Coco skinner med store, flotte utstillingsvinduer, og det er vanskelig å ikke gå inn i den moderne og freshe butikken. Det er oversiktlig og ryddige flater, med tydelige avdelinger for klær, sko, accessories og gaveartikler, så her klarer til og med vi gutta å finne noe til våre bedre halvdeler.
Konseptet og butikken er ny, men hjernen bak kjenner de fleste som har handlet i byen. Heidi Andresen har jobbet i butikk i Skien by siden nitten-pil-og-bue, og man glemmer ikke så lett en handel med henne. Hun er genuint opptatt og interessert i mennesker og praten går alltid lett med Heidi.
– Jeg ELSKER å jobbe i butikk! Tenk å ha en jobb der du møter mennesker hele tiden, du får muligheten til å utfolde deg kreativt og du lærer noe nytt hver dag. – DET er det ikke mange som får muligheten til, stråler hun idet hun følger nok en fornøyd kunde ut av butikken. Målgruppen hennes favner bredt; alle jenter i alderen 14-80 år klarer som regel å finne noe på Coco, og konseptet har blitt tatt godt imot av byens kunder. Heidi kan ydmykt fortelle oss at businessen går bra. Veldig bra. Uten at det legger noen restriksjoner på offensiviteten til den driftige driveren.
Siste nytt i butikken er en god hylleseksjon med ulike gaveartikler. Duftlys, badesalt, dill og dall – ting man kanskje ikke er så flink til å unne seg ellers. I tillegg kan Heidi stolt melde en ny leverandør på vei inn: Karl Lagerfeld. Og prisnivået i butikken er ikke så avskrekkende man skulle tro når man ser fasaden – Nei, vi satser bredt og kommersielt. Det er selvsagt noen produkter og leverandører som hever butikken et par hakk, men i det store og det hele skal det være en butikk man skal kunne handle i uten å måtte gå for nudler frem til neste lønning, forteller Heidi.
– Det fine med å drive et eget konsept, er at vi alltid kan tilpasse oss kundenes ønsker og behov. Vi kan gjøre akkurat hva vi vil, og med gårdeiere som spiller på lag med oss, er det egentlig bare fantasien som bremser oss, smiler hun. I tillegg til seg selv, har hun fire ansatte; to som hjelper henne med kontorarbeidet og salg, og to som hjelper henne med sosiale medier og posting av bilder.
– Jeg har innsett at jeg har min sterke og svake sider – og da vil jeg knytte til meg flinke folk som kan ta seg av oppgavene jeg kanskje ikke er like god på, ler Heidi hjertelig. Hun byr på seg selv, og det har kanskje vært litt av suksessoppskriften, filosoferer vi. Vi gleder oss alltid til neste gang.