I den stadig mer blomstrende Torggata har Heidi Andresen nettopp feiret tre år med Coco. Sannsynligheten for at du har handlet av henne før er stor; Heidi har jobbet i butikk i Skien i en lang årrekke, og vi blir ikke overrasket om det var hun som solgte skoene med innlegg så han virket høyere til Henrik Ibsen.
Det er suget etter å utfordre seg selv, og ikke minst evnen til å fange opp svingninger som har gjort denne driftige dama til en institusjon i handelsstanden. Coco er hennes nye hjertebarn, og la oss si det forsiktig: Den har blitt en braksuksess.
Skandinaviske merker
For de uinnvidde, er Coco en butikk for damer i alle aldre. Foruten klær til enhver anledning, har jentene på Coco sko, smykker, vesker – ja, egentlig det meste du kan tenke deg som gjør antrekket komplett. Heidi snakker som vanlig på inn- og utpust, og kan ivrig meddele at de nå har enda større fokus på skandinaviske merker som leverer godekvaliteter og passformer. – Vi her i nord har vår identitet, og det formidler vi gjennom hva vi tar på oss. Vi er tøffe, vågale og selvsikre, og da må vi ha merkene som leverer nettopp dette, forteller hun. – Og det er ikke sånn at de litt eldre kundene våre har lyst til å kle seg kjedelig – de elsker å fornye seg, de også! De gamle blir yngre!Av merker de vil fremheve, kan vi nevne danske Munthe som lager unike print som ikke blir brukt mer enn en gang, Fleischer Couture som er spesielt gode på jakker,tilbehør fra Beck Söndergaard og 2nd One som lager fantastiske bukser fra 499 kroner. «Det er ikke sånn at det skal koste mangfoldige tusen kroner for et antrekk hos oss – vi har masse å tilby i de lavere prisklassene også, uten at det nødvendigvis skal være synonymt med lav kvalitet», smiler jentene.
Et team av gull
I tillegg til seg selv, har Heidi med Kaja Severinsen på laget. – Kaja er gull verdt for meg. Ikke bare en vanvittig flink selger, men en utrolig god kollega, menneskekjenner – også er hun min klippe når det kommer til alt av kontorarbeid! roper Heidi formelig. Kaja rødmer lett, men anerkjenner at, jo – de to utgjør et perfekt tospann. I denne gjengen har Heidi i tillegg huket inn yngre krefter: Lotta Kristiansen og Henriette Hermansen har hatt ansvaret for den digitale markedsføringen på Instagram og Facebook. – Den teknologiske galoppen er vanskelig å holde tritt med, så å få med dem på laget, har vært en nøkkel for oss, kan Kaja skyte inn. – De har i tillegg fått ansvar for å avholde events i butikken for å skape det lille ekstra for kundene.
Det er aldri kjedelig på Coco. Det er aldri stille, og du finner alltid noe du liker. Selv om det kanskje «bare» er en liten prat. Og den praten er alltid like hyggelig – du finner den i Torggata 8.