Hei sveis – Bøllen & Blondinen

Frisørene på Bøllen & Blondinen
Frisørene på Bøllen & Blondinen (foto: Hilde Brevig)
Vi går inn dørene i Torggata 9 og blir umiddelbart møtt av Lisbeths varme smil. En lett summing i lokalet vitner om en trivelig atmosfære, og inntrykket blir forsterket av en ren og pen salong. Det er tid for å pleie seg selv når man går til Bøllen & Blondinen.
foto: Hilde Brevig
foto: Hilde Brevig
ansatt klipper kunde
foto: Hilde Brevig

Salongens varemerke
Lisbeth Øvstetun startet frisørsalongen for 13 år siden, og har blitt nærmest en institusjon å regne i bybildet. Med stort fokus på faglig dyktighet og minst like stort, om ikke større, fokus på at kunden skal ha en god opplevelse, har Lisbeth bygd opp salongen til det varemerket den har blitt. Og hun har hatt gode hjelpere underveis. I dag er de syv stykker som klipper, farger, styler og ler. Seks av dem med svennebrev og en nyansatt lærling – alle svært stolte av faget sitt.

– Det ble aldri noe 10-års jubileum for butikken, det hadde vi ikke tid til. Jeg feiret 40 årsdagen min da jeg ble 41, ler Lisbeth mens hun svinger opp saks og kam. De har det travelt i salongen, med til tider stappfulle timebøker, men de strekker seg alltid langt for at kunden skal få ordnet på toppetasjen før festen. Lisbeth forteller ivrig om en spennende høst med stylingoppdrag for reklamebyrå og kursing av seg selv og de ansatte. – Vi kan ikke sove i timen, det er mange trender vi må henge med på, forklarer hun.

foto: Hilde Brevig
foto: Hilde Brevig

Kvalitetsstempel – midt i byen!
Foruten klipp, har de også mye farging og fargestriping. Lisbeth kan beskjedent også informere oss om medlemskap i Intercoiffure Mondial. Dette er en internasjonal organisasjon som fremmer frisører som er fashionorientert, nyskapende og som har høy yrkes-stolthet og -integritet. Man kan ikke selv melde seg inn i Intercoiffure, man blir invitert. Et realt kvalitetsstempel som ikke er å kimse av – midt i Skien by!

mr smith produkter
produkter kerastase

Nye og kjente merkevarer
Denne formiddagen har alle mønstret på i salongen. Ikke for vår skyld, de får besøk av en av de mange produktleverandørene i dag. Mr. Smith, et nytt merke for gjengen, har nettopp levert en serie til salongen og da må det selvsagt kurses. Lisbeth legger siste finjustering på manken før hun tar imot de hyggelige representantene fra Mr. Smith. I tillegg jobber de med andre kjente merkevarer som L’oreal Professional, Kerastase og KMS. Notatblokkene blir dratt frem, og frisørene sitter som tente lys for å lære. Vi gleder oss over fagfolk som stadig søker ny kunnskap og som er stolte av det de holder med, og vi er spente på hva de har lært til neste gang håret skal pleies.