Telefoniløsninger uten opptattsignal

Med en bedriftsavtale fra Telenorbutikken får virksomheter i Grenland en enklere hverdag, og kundene får alltid svar.

Vi beveger oss på historisk grunn i det vi går inn dørene til Kongens gate 20. Det var her Televerket hadde sin telefonsentral for Skien fra 1952 til 1987. Mye har skjedd siden den gang; Analoge telefonapparater er erstattet med smarttelefoner, og i de gamle lokalene til Televerket finner vi Telenorbutikken, som nå finsikter både privat- og bedriftsmarkedet.

skien-by-telenorbutikken-smarttelefon
skien-by-telenorbutikken-smarttelefon-2

Vi er en av få Telenorbutikker i landet som kan tilby bedriftsavtaler, forteller en blid bedriftsrådgiver Knut Mortensen. Sammen med butikksjef Stian Furuheim-Thomsen har han siden oktober kunnet tilby telefoniløsninger for bedrifter. – Vi fikk sertifiseringen vår i sommer, så det er klart vi er litt stolte. Butikken må nemlig være sertifisert for å kunne tilby bedriftsavtaler på telefonitjenester i Telenorbutikken.

Hva innebærer en telefoniløsning?
– Med Mobilt Bedriftsnett fra Telenor blir hver ansatt sitt eget sentralbord. Når kunden ringer, kan han eller hun, trykke seg videre til den avdelingen eller ansatte de skal snakke med. Hvis kunden ikke får svar, blir samtalen viderekoblet til en som er ledig, så man får aldri opptattsignal. Løsningen gjør rett og slett kundebehandlingen enklere. Det kan settes opp automatiske svargrupper, velkomstmenyer og køer slik at kundene kommer raskere kommer frem til riktig person, og det beste er at bedriften kan beholde fastnummeret sitt. Det eneste vi må gjøre er å bytte ut fasttelefonene med mobile bordtelefoner eller mobiltelefoner. Resten av oppsettet styrer vi digitalt fra PC-en vår her i butikken, forteller Knut entusiastisk.

Telenorbutikken tilbyr også serviceavtaler som blant annet innebærer at butikken med jevne mellomrom sjekker forbruk opp mot bedriftens mange mobilabonnement. Dersom en bruker har et forbruk som tilsier at abonnementet burde vært annerledes, går vi inn og justerer dette. Da vil bedriften til enhver tid ha riktig abonnement til sine ansatte, forteller Knut.

skien-by-telenorbutikken-bedriftslosning
skien-by-telenorbutikken-bedriftslosning2

Telenorbutikken jobber aktivt mot bedriftene i grenlandsmarkedet, og da gjerne små og mellomstore virksomheter. Hovedargumentet for å velge Telenorbutikken som partner på telefoniløsninger ligger i den gode serviceavtalen de tilbyr. – Vi er nøye på at du får riktig avtale når du inngår et samarbeid med oss. For å være sikre på at du har rett avtale, kan vi i etterkant gå inn og justere avtalens omfang etter det som er ditt faktiske behov, og det er det mange av bedriftskundene våre som setter pris på. I tillegg er det lettvint å være kunde hos oss. Trenger du for eksempel en ny mobiltelefon, holder det at du sender oss en mail, så klargjør vi telefonen for deg og du kan hente den samme dag, forteller Knut.

skien-by-telenorbutikken-bedriftslosning3

Ikke bare bedriftskunder
Selv om Telenorbutikken ønsker seg flere bedriftskunder, er det fortsatt privatkundene som utgjør flesteparten av butikkens kunder. Mobilprogrammet SWAP har blitt veldig populært, forteller butikksjef Stian. – SWAP gir forbrukeren både ny mobil, skjermforsikring og rett til å bytte til ny mobil etter 1 år. Når du inngår en SWAP-avtale, betaler du ned mobilen på 24 måneder, men allerede etter 12 måneder kan du bytte den inn til ny telefon, uten å betale mer for den gamle. Enkelt, trygt og veldig praktisk, avslutter han.

skien-by-telenorbutikken-smarttelefon-swap-2
skien-by-telenorbutikken-smarttelefon-swap

Telenorbutikken Skien finner du i Kongens gate 20. Butikken har et stort utvalg av mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør, og har kunnskapsrike medarbeidere som gir deg god hjelp. Les mer på telenorbutikken.no