Midt i byen, nærmere bestemt 2 og 3 etasje i Arkaden sitter rundt 100 fornøyde arbeidtakere. Alle jobber i Gjensidige, vi merker umiddelbart den gode stemningen når vi kommer.
– Her er vi opptatt av at folk skal trives forteller Marianne Olsson Flogstad, leder for salgssenteret. – Vi vil ha medarbeidere som er stolte av bedriften, setter kunden i fokus og som ser Gjensidige som et godt og utviklende sted å være. Nøkkelen hos Gjensidige i Skien er riktig sammensatte avdelinger hvor erfaring, kompetanse og personlig egnethet verdsettes høyt. På vår visningrundt i lokalet treffer vi Martin som kan bekrefte at dette stemmer. – Jeg har vært her i 8 år og trives utrolig godt. Her er det et fantastisk sosialt miljø, vi har respekt for hverandre, ledelsen har høyt fokus på trivsel og vi opplever å ha gode utviklingsmuligheter, det betyr alt sier Martin entusiastisk.
Gjensidige i Skien har delt virksom-heten i fire områder. Et nasjonalt salgssenter, nasjonalt senter for reiseskader, en avdeling for kvalitetsstøtte og et finanskontor hvor de møter kundene ansikt til ansikt. Med plasseringen midt i Skien by har de også nærhet til lokale kunder rent fysisk. – Vi ønsker å være synlige lokalt forteller Marianne, det er viktig for oss å kunne møte kundene der de er også, vi driver ikke kun med telefon og nett. En god samtale kan ofte være svært verdifullt for mange, påpeker hun. Salgssenteret, som er den største avdelingen, startet opp i 2006, og flyttet til Arkaden i 2010, frem til i dag har senteret stadig blitt større og i dag teller de ca 50 ansatte. – Det er jo egentlig som å bygge opp en hel liten bedrift, ler Marianne. Videre forteller hun om etmoderne selskap, et selskap som setter brukervennlighet og tilgjengelighet ihøysetet. – Vi er veldig opptatt av den digitale utviklingen, vi skal alltid jobbe for å ha de mest intuitive, gode og enkle løsningene for våre kunder, ingen vil knote når de melder fra om en skade, sier Marianne med trykk.
I år er selskapet 200 år og troner øverst som Norges største forsikringsselskap. Gjensidige har alltid hatt fokus på samfunnsansvar, hvert år deler majoritetseieren, Gjensidigestiftelsen, ut rundt 200 millioner koner til samfunnsnyttige formål. – Vi er kjempestolt over det engasjementet forteller Marianne. Det skaper stolthet i hele organisasjonen og mange rakryggede medarbeidere. I år har Gjensidige gitt alle ansatte en dag fri for å bidra inn til et samfunnsnyttig prosjekt. – Vi gjorde noe sammen forteller Marianne, vi bygde en hel Gapahuk på Svanstul for Gjerpen Speidergruppe. – Gapahuken er til bruk for alle og utrolig flott, det var et topp prosjekt for oss, jeg håper mange vil ta den i bruk, avslutter Marianne med et stort smil før hun sier, velkommen tilbake.